Valet.

de verkar som att alla ska rösta rött i år, de ser ut så på min facebook iaf x)  Men jag skulle nog inte göra det. Om jag hade varit 18 och fått rösta hade jag nog röstat på PiratPartiet, har inte läst jätte mycke fakta om dom, men de jag har läst låter faktiskt bra :) Alla fåt ju tycka som dom vill, Right?

Vad står piratpartiet för ?

Piratpartiet står för ett kraftigt stärkt integritetsskydd för individen (bl.a. ska staten inte ha rätt att avlyssna medborgare utan brottsmisstanke, brevhemligheten ska upphöjas till generell kommunikationshemlighet och rätten till privatliv ska grundlagsskyddas).

Vi vill också att alla fritt ska kunna kopiera och bygga vidare på kultur, information och kunskap - alltså en kraftig uppluckring av upphovsrätt och ett totalt avskaffande av patenträtten. Artister ska kunna tjäna pengar på sitt verk, men inte i 70 år efter sin död, som idag. Privat kopiering utan vinstsyfte skall vara helt obegränsad.

Vi tar inte ställning i några andra frågor, särskilt inte fördelningspolitiska frågor. (Poängen med detta är att du ska kunna rösta på Piratpartiet utan att förändra vänster-högerläget i svensk politik.)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0